Belvárosi turizmus a pandémia idején – Hogyan tovább?
Szegedi szervezésű online kerekasztal beszélgetésen vettünk részt Szeged, Budapest, Pécs, Miskolc és Győr belváros fejlesztési projektjeinek képviselőivel.
2020. július 2- án a Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara, az Enterprise Europe Network és a Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Karának közreműködésével online kerekasztal beszélgetést tartott a belvárosok turizmusa és a pandémia témákban.
A résztvevők Szeged, Budapest, Pécs, Miskolc és Győr városokból kapcsolódtak a virtuális találkozóhoz.
Ahogy Dr. Tráserné Oláh Zsuzsanna, a Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara titkára köszöntőjében is említette, a rendezvény célja az volt, hogy megismerjük, milyen hatással volt a pandémiás helyzet az egyes városok turizmusára, az emberek utazási szokásaira, valamint milyen lehetőségek állnak rendelkezésre a belvárosi élet, a turizmus újraindítására.
Európa újra utazik. De vajon a városokba? – Külföldi példák a COVID utáni városi turizmus újraindítására címmel előadást tartott Prónay Bence, a Proko Travel Kft. ügyvezetője, az SZTE-GTK meghívott előadója.
A pandémia hatása a turizmusra című előadásában Ács Szilvia, a Szeged és Térsége Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezetője, az SZTE-GTK meghívott előadója nyújtott belátást a pandémiás helyzet Szegedet érintő gazdasági következményeibe és az újraindulás elősegítésének lehetőségeibe.
Az előadásokat követően a virtuális kerekasztalnál minden városnak lehetősége nyílt a saját tapasztalatoknak és a különböző iparágak aktuális helyzetének ismertetésére és a bevált gyakorlatok megvitatására.
A vírushelyzet beköszöntét követően készült helyi vállalkozói felmérések eredményeiből, valamint az egyes városok visszajelzéseiből átfogó képet kaptunk a pandémia hazai vállalkozásokat érintő következményeiről.
A szakemberek beszélgetésében nagy hangsúlyt kapott a helyi gazdaság újraindításának elősegítése, a helyi szervezetek összefogásának potenciálja, a helyi vállalkozók stabilizálását és támogatását szolgáló kezdeményezések, továbbá az ebben a helyzetben jól alkalmazható kommunikációs lehetőségek.
Még fontosabbá vált a fenntarthatóság. Felgyorsult az új technológiák alkalmazása, aminek elsősorban nem a virtuális bejárások tekintetében, hanem leginkább a marketing tevékenységben és az ügyintézés területén várható jelentősebb, hosszú távú hozadéka.
Győrben fontos egyetemi szintű kutatások várhatóak az aktuális gazdasági helyzettel kapcsolatban. Egy desztinációs fejlesztési stratégia kidolgozása elindult. Folyamatos cél a szabadidős turizmus megerősítése az üzleti célú látogatások mellett.
Bizakodóan tekintünk előre, remélhetőleg tovább folytatódik a gazdaság újraéledésének pozitív tendenciája.
Köszönjük a szervezést és az inspiráló gondolatokat!
Résztvevők Győr képviseletében:
- Dr. Happ Éva, SZE-KGYGTK Turizmus Tanszék vezetője
- Pintér-Péntek Imre, GYMSM KIK elnöke
- Jankó Ernő, GYMSM KIK Kereskedelmi tagozat Turisztikai Szakosztályának elnöke
- Dr. Konczosné Prof. Dr. Szombathelyi Márta, a Győri Bevásárló Utcák Alapítvány kuratóriumi tagja és a SZE-KGYGTK Vezetéstudományi és Szervezeti Kommunikáció Tanszékének egyetemi tanára
- Obertolné Horváth Tímea, a Győri Bevásárló Utcák Alapítvány kuratóriumi elnöke
- Kalmárné Dr. Hollósi Erika GYMSM KIK titkára
- Hanczné Mező Edina, GYMSM KIK kereskedelmi tagozat elnöke